SORTIDA TAVASCAN – PARC SANT MAURICI

Dissabte, dia 1 de juny, l’Aula va fer la seva primera sortida de cap de setmana.
A les 6.30 ens trobàrem a la parada de l’autobús direcció Barcelona amb les maletes i disposats a passar-lo d’allò més bé.
A mig camí, aturada, esmorzar de pressa i cap a Tavascan!, un poble de muntanya, per visitar una de les centrals hidroelèctriques més importants d’Europa construïda entre els anys 1955 – 1975.
Deixem la maleta a l’hotel i comencem la primera activitat del dia: visita al centre d’interpretació de l’aigua. A través d’un audiovisual ens expliquen l’estructura, com va ser la construcció i com funciona.
Després de dinar ens distribueixen en petits grups. Ens vesteixen segons les normes de seguretat i ens expliquen que gràcies a la quantitat d’aigua de les conques fluvials dels rius (Tavascan, Boeci i de la Vall Ferreria) la central té assegurada una bona producció. És una central soterrada al cor de la muntanya i distribuïda en tres grans cavernes i a cada una es troba una central de producció. Un altre aspecte interessant d’aquesta central hidroelèctrica és la capacitat que té de l’aprofitament d’aigües, ja que a les nits i mitjançant un sistema de bombeig retorna l’aigua als embasaments.

Després sopar, anar a dormir aviat per estar a punt per a la segona etapa del viatge.

Esmorzem d’hora i viatgem fins a Espot on ja ens esperen els 4X4 i en un no res comencem a entrar en la natura i veure el llac i les puntes dels “Encantats, les muntanyes més emblemàtiques de la zona,
Contemplar aquest paisatge en un dia clar i solejat ens va permetre a cada un de nosaltres fer allò que les nostres forces permetien. Uns vam contemplar l’entorn i altres més agosarats van tirar muntanya amunt, però tots vam gaudir d’un paisatge ple de vida.
Per últim, un dinar tranquil a Llavorsí i a casa.