PAUTES BÀSIQUES per tenir bona salut

Teresa Guardiola, Doctora en medicina, ens diu: “Jo no visc al dia, visc al minut, i sempre amb un somriure.” Té 94 anys i continua passant consulta, escrivint llibres i donant conferències.

El seu llibre Medicina natural, nova tècnica d’Alimentació n’és un bon exemple.

Què és important? – L’aire, el sol i l’aigua.

Respirar adequadament: fer respiracions profundes, suaus, lentes, rítmiques, com olorant una flor.

Respirar al despertar-se , al anar a dormir, desprès de cada menjar , abans de parlar amb algú o realitzar qualsevol activitat.

Respirar tranquil·litza.

Beure un litre i mig  d’aigua a glopets repartits entre un got abans de cada dinar i la resta entre hores i entre plat i plat dels dinars. .

Dutxar-se cada dia , ja que s’obren els porus , es facilita la transpiració i s’expulsen substàncies nocives pel cos. També es pot prendre un bany a la banyera amb sals.

Cada dia hem de caminar a l’aire lliure, sota els arbres ,una caminada rítmica d’ una  hora com a mínim.

Fer alguna sessió de massatge terapèutic, no esportiu, per estilitzar la figura i mantenir els músculs al seu lloc.

Practicar algun exercici o esport suau. Per exemple la natació és un dels esports més complets.

L’ALIMENTACIÓ

La nova tècnica d’alimentació que ella proposa no funciona per calories , funciona per:

La combinació d’aliments.

L’ordre  d’ingesta.

El ritme d’horari en que es compleix.

La condició personal en que es faci l’ ingestió d’aliments.

Combinació d’aliments.

Hi ha certs aliments que són bons per si sols, però si es barregen són incompatibles  entre si i l’organisme no els assimila correctament. Per exemple:

-Carn i peix,

– Peix o carn amb pollastre,

-Pa amb farinacis,

-Meló amb taronja,

-Meló amb pernil, i d’altres .

A  les seves dietes s’especifica l’ordre en que cada aliment s’ha d’ingerir. Per exemple:

-Fruita,

-Fruita tova (panses, dàtils…),

-Fruit sec,

-Làctic,  gelatina o aigua..

S’ha de menjar en aquest ordre.

Ritme d’horari en que es compleix

L’aparell digestiu fabrica els ferments adequats  per a l’assimilació dels aliments cada 3 hores. Si passa molt més temps, el suc gàstric continua concentrant-se i quan arriba l’aliment no l`assimila correctament.

Per la condició especial de la persona al moment d’ingerir l’aliment

Si la persona se sent cansada, incòmoda o angoixada, amb son, etc. és millor no menjar, ja que els sucs gàstrics estan alterats.

És millor beure aigua a petits glopets i descansar o dormir, o tranquil·litzar-se abans d’ingerir l’aliment.

A continuació ens va parlar de diferents remeis pels dolors o molèsties,consells per a dormir i un gran etc.

Al col·loqui se li van plantejar molts dubtes sobre alimentació i malalties que ella molt amablement va contestar.

 

Pilar Gimeno

Publicat a General