Les Escoles Marta Mata, Pablo Picasso i del Bosc donen el tret de sortida al curs 2016-2017 del projecte Lècxit

El projecte Lècxit, treballa per millorar la comprensió lectora dels infants involucrant escoles, famílies, entitats, AMPAS i a persones voluntàries.

Enguany s’han format 37 parelles de lectura.

Durant aquesta setmana, s’ha iniciat el curs 2016/2017 del projecte Lècxit, Lectura per a l’èxit educatiu, un projecte per millorar la compressió lectora dels infants de Barberà del Vallès.

L’activitat consisteix en un espai de lectura on alumnat de primària de diferents centres educatius comparteix amb persones voluntàries moments de conversa i de lectura que els ajudaran a consolidar els seus aprenentatges. Hi participen les Escoles Marta Mata, Pablo Picasso i del Bosc, que han format un total de 37 parelles de lectura, formades per persones voluntàries i infants. Les entitats que hi col·laboren en aquesta nova edició són: l’SCAI, l’AMPA de l’Institut La Romànica i l’AMPA de l’Institut Can Planas.

També cal dir que des del Instituts de Barberà s’ha impulsat aquest projecte i s’ha donat a conèixer entre el seu alumnat. De fet, gran part de les persones voluntàries del Lècxit són estudiants de batxillerat dels dos instituts del municipi.

L’Ajuntament de Barberà del Vallès treballa de forma transversal des de l’any 2014 el Lècxit mitjançant el Pla Educatiu d’Entorn i el Punt de Voluntariat de Barberà. El projecte està finançant per La Caixa i resta obert a tots els centres educatius de primària de Barberà del Vallès així com a totes les AMPAS que el vulguin acollir.

En el projecte col·laboren a més la Biblioteca Esteve Paluzie, la Generalitat de Catalunya i la Fundació Jaume Bofill, com a promotora .

Publicat a Destacats Etiquetat amb: ,